markayonetimi@fbu.edu.tr

0216 910 19 07 / 1826 / 1828 / 1829

Yazım Kuralları

Özet ve Anahtar Kelimler

“Özet” başlığı, çalışma başlığının altından 2 satır boşluk bırakıldıktan sonra ortalanarak sadece baş harfleri büyük ve koyu olacak şekilde Times New Roman yazı karakteri ile 12 punto kullanılarak yazılmalıdır.

Özette; çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi ile bulgular ve sonuçlar öz olarak belirtilmelidir. Özet metni en fazla 300 kelime olmalıdır. Çalışmanın konusu ve ana fikrini yansıtan en az 3, en fazla 5 anahtar kelime özet metninin altında sola hizalanmış şekilde yer almalıdır.

Anahtar kelimelerden sonra 2 satır boşluk bırakılıp “Abstract” başlığı ortalanarak sadece baş harfleri büyük ve koyu olacak şekilde Times New Roman yazı karakteri ile 12 punto kullanılarak yazılmalıdır.

Abstract bölümünde; çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi ile bulgular ve sonuçlar öz olarak İngilizce dilinde belirtilmelidir. Abstract metni en fazla 300 kelime olmalıdır. Çalışmanın konusu ve ana fikrini yansıtan en az 3, en fazla 5 anahtar kelime özet metninin altında sola hizalanmış şekilde yer almalıdır.

Genişletilmiş Özet

Kongreye özet bildirileri ile başvuru sağlayıp başvuruları kabul edilen katılımcılardan daha sonra Genişletilmiş Özet metni talep edilecektir. Çalışmalarını Genişletilmiş Özet formatında Kongre Dijital Kitapçığında yayımlatmak isteyen katılımcılar aşağıda yer alan kurallara uygun olarak hazırladıkları metinlerini, kongre web sitesinde yer alan “Bildiri Gönderim Sistemi” içerisindeki “Bildiri Türü” bölümüne “Genişletilmiş Özet” ibaresini seçerek tarafımıza iletebileceklerdir.

Katılımcıların özet/abstract/anahtar kelimeler bölümlerinden sonra çalışmanın ana probleminin, amacının, yönteminin ve sonuçlarının ayrıntılı olarak ele alındığı, başvuru özetine göre daha kapsamlı olarak hazırlanan Genişletilmiş Özet metinlerini göndermeleri beklenmektedir.

Genişletilmiş Özet metinleri tercihen 600-750 kelime aralığında; çalışmanın ana probleminin, amacının, yönteminin ve sonuçlarının alt başlıklar halinde açık bir şekilde vermelidir. Genişletilmiş özet içindeki alt başlıkların, çalışmanın türüne göre çeşitlilik gösterebilmesi mümkündür.

Özet/Genişletilmiş Özet/Tam Metin Bildiri Yazım Kuralları

Bildiri özetleri Türkçe olarak gönderilecektir.

Yazar isimlerin sonuna yazar sıralamasına göre “*” işareti eklenerek unvan ve iletişim bilgileri dipnot içerisinde verilmelidir. Birinci yazar için “*”, ikinci yazar için “**”, üçüncü ve daha fazla yazar için “***” şeklinde belirtilmelidir. Dipnot içerisinde; yazarların adları, soyadları, çalıştıkları kurum ve departman bilgileri, mail adresleri sıralı olarak verilmelidir. Örneğin; John Thomas, University of California, Department of Communication, j.thomas@california.edu.tr

Genişletilmiş Özet ve Tam Metin şeklinde hazırlanan bildiriler Giriş, Amaç, Yöntem, Bulgular, Sonuç bölümlerini içermelidir.

Bildiri gönderimi sırasında çalışmanın belirtilen alt konu başlıklarından hangisine ait olduğu belirtilmelidir. Eğer önerilen konuların dışında bir çalışma gönderildi ise çalışmanın ait olduğu konu başlığı bildiri içerisinde belirtilmelidir.

Sayfa Yapısı : Bildirilerde; tüm içerik (metin, tablo, vb.), kenar boşlukları ayarlandıktan sonra metinler iki yana yaslanmış şekilde hizalanmalıdır. Kağıt kenar boşlukları; her sayfanın sol kenarında 3 cm, sağ kenarında 3 cm, üst ve alt kenarlarında 3 cm olarak bırakılmalı, yazılar bu çerçevenin dışına taşmamalıdır. Satır sonlarında kelimeler bölünmemelidir. Verilen dipnotlar da bu sınırlar içinde kalmalıdır.

Genişletilmiş Özet ve Tam Metin şeklinde hazırlanan bildirilerde; başlıklar sayfanın son satırı olarak yazılmamalıdır. Sayfa sonunda başlık sonrası en az üç metin satırı kalmıyorsa, başlık sonraki sayfada yer almalıdır. Birinci kademe alt başlıklar yeni bir sayfadan başlamalıdır. Alt başlıkların altına direkt olarak çalışma metinlerinin yazılması gerekmektedir. Paragraflar arasında mutlaka bir satır boşluk bırakılmalıdır. Metin içindeki tüm alt başlıklar sola hizalanmalıdır.

Yazı Karakteri ve Boyutu : Bildirilerde; Times New Roman yazı karakteri, 12 punto, siyah renk ile kullanılmalı, metin dik ve normal harflerle, iki yana yaslanmış şekilde yazılmalıdır. Yazı karakteri ve yazı boyutu metnin tamamında tutarlı olmalıdır.

Özel vurgu ve yabancı dilde deyimlere, özel isimlere, kavramlara işaret etmek için koyu yazı, sembol veya italik yazı kullanılabilmektedir. İçerik dipnotları 10 punto, Times New Roman yazı karakteri kullanılarak, dik ve normal harflerle yazılmalıdır.

Genişletilmiş Özet ve Tam Metin şeklinde hazırlanan bildiriler sayfa numaraları sayfanın altında ve ortalanmış şekilde 10 punto ile yazılmalıdır.

Satır Aralığı : Bildiriler 1,5 satır aralığı ile yazılmalıdır. Özet, abstract, kaynakça, tablo ve şekil adları ve açıklamaları ile içerik dipnotları 1 satır aralığı ile yazılır.

Başlıklandırma : Çalışmanın başlığı tümü büyük harf, koyu olacak şekilde Times New Roman yazı karakteri 14 punto ile kullanılarak yazılmalıdır. Başlık altında ise tek satır aralık bırakılarak 300 kelimeyi ve 1 sayfayı aşmayacak şekilde, paragraf girintisi yapılmadan özet metni yazılmalıdır.

Genişletilmiş Özet ve Tam Metin şeklinde hazırlanan bildirilerde kullanılan diğer başlıklar 1,2,3… şeklinde numaralandırılırken, bu başlıklara bağlı olan alt başlıklar iki taneden az olmayacak şekilde “1.1., 2.2.,…” şeklinde numaralandırılmalıdır. Giriş, Sonuç ve Kaynakça bölümlerine numaralandırma yapılmamalıdır.

Başlıklar sola hizalanarak, sadece baş harfleri büyük harfle başlayacak şekilde koyu olarak yazılmalıdır.

Paragraf Düzeni : Paragraf başlangıçları sola hizalanmış şekilde “Önce” “nk” değeri “0” (sıfır) ve “Sonra” “nk” değeri “12” (on iki) olarak ayarlanmalıdır. Paragraf aralarında bırakılan boşluk 1 satır olmalıdır.

Metin İçi Atıf ve Kaynakça Düzeni : Çalışma içerisinde alıntıların kaynağı tam olarak verilmelidir ancak alıntı yapılırken metin doğrudan olduğu gibi alınıyorsa tırnak içerisinde yazılmalıdır.

Metin içi Atıf : Metin içi atıflarda kaynağın parantez içinde cümle sonuna konulması ve hemen sonrasında nokta işareti olması gerekmektedir. Örneğin; “Alıntı yapılan cümle” (Jefkins, 1992: 120). Alıntı metin içerisinde akış şeklinde de verilebilmektedir. Örneğin; Jefkins’e (1992: 120) göre iletişim dinamik bir süreçtir. Bir diğer örnek ise; Jefkins’e göre iletişim dinamik bir süreçtir (1992: 120).

Aynı yazarın, aynı yılda yayınlanmış birden fazla kaynağı var ise yıl sonuna küçük a, b gibi harfler eklenerek belirtilmelidir. Örneğin; (Baudrillard, 2017a: 16, Baudrillard, 2017b: 18).

İçerik Dipnotu : İçerik dipnotu; kısa ve öz olmalıdır. Bu amaçla verilen dipnotlarda “*”, “**” şeklinde semboller cümlenin sonuna konumlandırılmalıdır. Kavram hakkında yapılacak açıklama; sayfanın alt kısmındaki “alt bilgi” bölümüne yazılmalıdır. İçerik dipnotlarında Times New Roman 10 punto ile kullanılmalıdır.

Kaynakça : Kaynakların APA 6'ya göre düzenlenmesi gerekmektedir.

Tek yazarlı kitap : Yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Basım Yılı). Kitap ismi (İlk harfi büyük olacak şekilde, italik). Yayın evi.
Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin Books.

İki yazarlı kitap : İlk yazarın soyadı, Adının baş harfi & İkinci yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Basım Yılı). Kitap ismi (İlk harfi büyük olacak şekilde, italik). Yayın evi.
Burnett, J. & Moriarty, S. (1997). Introduction to marketing communication: An integrated approach. Prentice Hall.

Editörlü kitap : İlk editörün soyadı, Adının baş harfi & İkinci editörün soyadı, Adının baş harfi. (Ed.). (Basım Yılı). Kitap ismi (İlk harfi büyük olacak şekilde, italik). Yayın evi.
Hygum, E., & Pedersen, P. M. (Eds.). (2010). Early childhood education: Values and practices in Denmark. Hans Reitzels Forlag

Editörlü kitap bölümü : Yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Basım Yılı). Bölümün adı. İlk editörün adının baş harfi. İlk editörün soyadı & İkinci editörün adının baş harfi. İkinci editörün soyadı (Ed.), Kitap ismi içinde (İlk harfi büyük olacak şekilde, italik). (Sayfa Aralığı). Yayın evi.
Göktan, M. Ç. (2012). Yirmi birinci yüzyıla doğru fotoğraf sanatı. F. Bodur (Ed.), Fotoğraf Tarihi içinde. (ss. 142-174). Anadolu Üniversitesi Yayınları.

E- kitap : İlk yazarın soyadı, Adının baş harfi & İkinci yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Basım Yılı). Kitap ismi (Dijital baskı sayısı) Yayın evi. Link.
Svendsen, S., & Løber, L. (2020). The big picture/Academic writing: The one-hour guide (3rd digital ed.). Hans Reitzel Forlag. https://thebigpicture-academicwriting.digi.hansreitzel.dk/

Çeviri kitap : Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Basım Yılı). Kitap ismi. (Çevirmenin Adının İlk Harfleri. Çevirmenin Soyadı, Çev.). Yayınevi.
Clow, K., & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi. (G. Öztürk, Çev.). Nobel Yayıncılık.

Makale : Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Makalenin adı. Derginin Adı, Cilt No(Sayı no), sayfa aralığı. doi: xxxxxx
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185

Bildiri : Yazarın soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Konferans, Seminer Tarihi, Ay ve Yıl). Bildiri ismi. Kongre adı, Kongreyi Düzenleyen Kurum, Şehir.
Çepni, S., Bacanak A. & Özsevgeç T. (2001, Haziran). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumları ile fen branşlarındaki başarılarının ilişkisi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.

Tez : Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Tezin adı [Yayımlanmamış Yüksek Lisans/Doktora Tezi]. Kurumun Adı.
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.

Rapor : Yayınlayan kurumun adı. (Yayın yılı). Rapor ismi (Yayın numarası varsa). Link.
National Cancer Institute. (2019). Taking time: Support for people with cancer (NIH Publication No. 18-2059). U.S. Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. https://www.cancer.gov/publications/patient-education/takingtime.pdf

Web sayfası : Web sayfasının ismi. (Tarih var ise tarih bilgisi yok ise t.y. kısaltması). Erişim tarihi, Link “sitesinden alınmıştır”.
American Marketing Association. (n.d.). Ekim 19, 2020 tarihinde https://www.ama.org/ sitesinden alınmıştır.

Aynı yazarın aynı yılda yayımlanan yayınları : Aynı yazarın, aynı yılda yayınlanmış birden fazla kaynağı var ise yıl sonuna küçük a, b gibi harfler eklenerek belirtilmelidir.
Baudrillard, J. (2017a). Simülakrlar ve simülasyon. O. Adanır (çev.). On Birinci Baskı. Doğu Batı Yayınları.
Baudrillard, J. (2017b). Tüketim toplumu. N. Tutal ve F. Keskin (çev.). Dokuzuncu Baskı. Ayrıntı Yayınları.

Fenerbahçe Üniversitesi

Atatürk mah. Ataşehir Bulvarı Metropol İstanbul, 34758 İstanbul

markayonetimi@fbu.edu.tr

0216 910 19 07 / 1826 / 1828 / 1829

Bizi Takip Edin

© Fbu IT Team.